14 Ocak 2020 Salı

Bir Tutam Aşk || Bennu Yar


Kitabı incelemek için: Goodreads
***
“Sen olduktan sonra bir daha asla yolumu kaybetmem Kerem. Sen benim ışığımsın, deniz fenerimsin.”

Herkesin hayatında bir deniz fenerine ihtiyacı vardır… Karanlıklar içinde kaybolup yolunu kaybetmesin diye.

Ailesinin dik başlı, haşarı kızı Zeynep… Deniz fenerlerine tutkun, avukatlığı bırakıp hayallerinin peşinden mutfağa giren acemi bir şef adayı.

Amerika’da büyümüş, yakışıklı, dövüş sevdalısı Kerem… Tutkunu olduğu işi yapan, işkolik olmasıyla ünlenen usta bir şef.

Ve bir telefon konuşmasıyla başka yerlere savrulan iki farklı hayatın ortak bir “aşk”ta buluşması…

Kader onları başka ülkelerden, şehirlerden koparıp İstanbul’da, lüks bir restoranın mutfağında birleştiriyor. Hayatın hayallerle buluştuğu mutfakta ne pişşe güzel pişiyor. Hele bir de kullanılan baharat aşk ise tadına doyum olmuyor. Bol baharatlı, soslu, tarçınlı, balkabaklı, acılı, ekşili bir romana hoş geldiniz.
 

***



Bir Tutam Aşk ve Bir Tutam Mutluluk kapak tasarımlarıyla kalbimi çalan kitaplardı ve nihayet ikisine de kavuşmuşken daha fazla beklemek istemeyip hemen okumaya başladım. Ufak bir başlangıç yapıp sınavlarım yüzünden ara vermek zorunda kalmasam çok daha çabuk bitirebilirdin ama yine de epey hızlı okuduğumu düşünüyorum.

💚“Seninle ilk tanıştığımızda da memnun okmuştum ama asıl şimdi birbirimizi yeni yeni tanımaya başlıyoruz, Zeynep. Ve ben seni tanıdıkça daha çok memnun oluyorum,” diyor oldukça yumuşak bir ses tonuyla.
Zeynep, Eskişehir’de doğup büyümüş, ailesinin isteği ve baskılarıyla hukuk okumuş. Okul bittikten sonra bu işi yapamayacağına, olmak istediği yerin mutfak olduğuna karar veriyor ve en büyük hayallerinden biri olan Mutfak Sanatları Akademisi’ne girmek için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışıyor. Asla yanlarından ayrılmasını istemeyen ve izin vermeyen ailesine rağmen kararlılığından vazgeçmeyip İstanbul’a yerleşiyor ve okula başlıyor.
Kerem ise Amerika’da doğup büyümüş ve işine aşık bir şef. Ve abisiyle birlikte işlettikleri restoranlarının Amerika şubesinin tüm sorumluluğu ondayken abisi ve yengesinin İtalya’ya yerleşme ve orada yeni bir şube açma kararlarıyla kendini İstanbul’daki şubenin başında buluyor. İstanbul’da kuzeni ve arkadaşıyla yemeğe çıktığı bir akşam acemi bir şefin kazasına uğruyor. Evet, acemi şefimiz Zeynep oluyor. Bu olaydan sonra ise Zeynep’e bir iş teklifinde bulunuyor ve aynı mutfağa taşınan hikayemiz aslında böylece başlamış oluyor.


“Biliyorsun, deniz fenerleri benim için önemli. Herkesin hayatında deniz fenerleri gibi yollarını aydınlatacak, onları sığ kıyılardan koruyacak insanlar olması gerektiğine inanıyorum. Ve sen gerçekten de varlığınla hayatımda karanlık kalan noktaları aydınlatıyorsun, yolumu bulmama yardımcı oluyorsun. Hani insanlar çok sevdikleri, iyi anlaştıkları birini bulduklarında ‘Ruh eşimi buldum,’ derler ya ben de senden bahsederken ‘Deniz fenerimi buldum,’ diyeceğim.”


💚“Yemekler sadece un ve tereyağından oluşmaz Zeynep. O malzemeleri bir arada tutan ve lezzet katan şey içine kattığımız duygulardır. Ben yaptığım o kurabiyelerin içine bir tutam aşk koymuştum. O kadar lezzetli olmasının sebebi oydu. Yani tüm marifet aşkta,” diyorum Zeynep’e çarpık bir gülüşle bakarken.

Buradan sonrası oldukça keyifli, tatlı ve bir tutam deseler de fazlasıyla aşk doluydu.
💚 Kitabın uzunluğu biraz göz korkutabiliyor ama hikayesi öyle tatlı, öyle akıcı ki, kapılıp gidiyorsunuz. Kitabı okuduğum süre boyunca yüzümde bir sırıtmayla dolaştım durdum🙊
Fakat yine de bence daha kısa olsaydı daha iyi olurdu. Kitapta çok fazla karakter var, evet Zeynep’in anne ve babasını ayrı tutarsak hepsini sevdim, çok eğlenceli karakterlerdi, ama her birinin olaylarına yer vermesi kitabı biraz uzatmış. Ben genellikle yan karakterlerin çok fazla işlenmesini pek sevemiyorum. Okurken biraz sabırsız oluyorum sanırım, o yüzden ana karakterlerin hikayesinin bölünmesinden hoşlanmıyorum.🙊

Bunlar dışında çok severek, bol bol gülümseyerek okuduğum çok tatlı bir kitaptı. Devamını da bir an önce okuyacağım. Siz de böyle tatlı bir aşkın hikayesini okumaktan hoşlanıyorsanız Bir Tutam Aşk’ı da seveceğinizi düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder