13 Ağustos 2017 Pazar

Bugün Farklı Olacak || Jessi Kirby

Kitabı İncelemek ve Satın Almak İçin : Goodreads || D&R || KitapYurdu || Okuoku

***
Herkesin bildiği öykü aynı.

Peki ya bu öykünün devamı varsa ve bilinenlerden daha fazlası yaşandıysa?

Ya parçaları birleştirip gizli kalmış sona ulaşması gereken kişi bensem?

Gerçeği öğrenme şansı bana verildiyse?

Geçmişi değiştirmek imkânsız, bunu biliyorum.

Ama bunca yıldan sonra onun günlüğünü bulmamın bir sebebi varsa?

En önemli soru da şu: Ya o hâlâ hayattaysa?

***



"Bu geceye dek önemli seçimler yapmanın sahip olduğumdan daha fazla cesaret gerektirdiğini düşünürdüm. Fakat şu an burada asıl cesaret isteyen şeyin seçim yapmak olmadığının farkına varıyorum. Önemli olan, yaptığım seçimlerle yüzleşmek. İyi de olsa kötü de olsa onu sahiplenmek."

Yoruma geçmeden önce kitabın konusundan biraz bahsetmek istiyorum. Bay Kinney, İngilizce dersine girdiği son sınıf öğrencilerine dönemin sonlarına yaklaştığı sıralarda bir defter hediye ediyor ve bu defterleri kendileriyle ilgili şeyler yazarak doldurmalarını istiyor. Daha sonra ise defterleri bir zarfa koymalarını 10 yıl boyunca saklamak üzere kendine teslim etmelerini istiyor. 10 yılın sonunda ise tüm defterleri sahiplerine ulaştırıyor. Gelecekteki halinize yazdığınız bir mektup diyebiliriz özetle defterler için.  Defterleri öğrencilere verdiği derste ise onlara cevaplaması zor ve epey önemli bir soru soruyor. Öğrenciler de bu soru üzerinden yazmaya başlıyorlar. 
Ana karakterimiz Parker ise son sınıf öğrencilerinden biri ve Bay Kinney'ye eski defterlerin yerlerine ulaşması konusunda yardımcı oluyor. Ve defterlerden biri 10 yıl önce erkek arkadaşıyla trafik kazası yapmış,bulunamadığı için öldüğü düşünülen Julianna'nın defteri... Ne kadar karşı koymaya çalışsa da defteri okumaktan kendini alamayan Parker bir sırrın peşine düşüyor ve kitap bu şekilde ilerliyor. Hem Julianna'nın sırlarını hem de bu sırları çözmeye çalışırken Parker'ın kendini bulma hikayesini okuyoruz ki, bunun gibi durumlarda aldığım zevk kesinlikle iki katına çıkıyor. 

"İnsanlar hikayelere her zaman kendilerinden bir şeyler katıp anımsamak istedikleri şeyleri anımsar. Ama en gerçek uyarlama, kişinin içini açıp kaleme aldıklarıdır."

Ben böyle mektuplar veya günlükler üzerinden ilerleyen kitapları çok ayrı seviyorum. Böylesi daha özel, daha güzel oluyor bana göre. Gerçi birilerinin mahrem alanına girmişlik hissi veriyor ama kitabın bendeki etkisini çok çok artırıyor, kaçınılmaz bir şekilde bir iz bırakıyor. Bugün Farklı Olacak da kesinlikle bende iz bırakan kitaplardan biri oldu.💗

"Hayatımın son dört yılını çalışıp işlerin değişmesini bekleyerek geçirdim. Ömrüm her zaman bir sonraki şeyi beklemekle geçti: mezuniyet, kasabadan ayrılmak, üniversiteye gitmek. Sanki sonsuz bir zaman diliminde hep bir şeyleri bekleyip durdum. Zaman, onu bekleyerek geçirince çok yavaş ilerliyor. Fakat şu anda aniden büyük bir hız kazanmış gibi. Ya da belki de bunca zamandır kuş gibi uçup gidiyormuş ama ben etrafımda olan biteni göremeyecek kadar beklemekle meşgulmüşüm. Artık bir şeyleri denemek için çok geç olup olmadığını bile bilmiyorum."



Bazen bazı kitaplarda karakterlere ısınmakta ya da gerçekliklerine inanmakta zorluk çekerim fakat Parker, gerçekliğini sorgulamayı düşünmeyeceğiniz derecede gerçek, bizden bir karakterdi ve ben inanılmaz derecede sevdim. Tabii bu her yaptığını onayladığım anlamına gelmiyor. Bazı kararlarında ona kızdım gerçekten ama genele baktığımızda bunlar o kadar da büyütülecek şeyler değildi. 

"Her birimiz, başkalarına göstermek istediğimizden çok daha fazlasıyız. En azından öyle olduğunu ümit ediyorum. Çünkü kendimin de göründüğümden fazlası olduğumu hissediyorum. Yalnızca bunu gösterecek şansım olmadı."


"Bir şeylerin her zaman hayal ettiğiniz gibi olmadığının farkına varmak çok sinir bozucu. Parlaklığın altındaki lekeyi görmek ya da cilalanmış bir şeyin altındaki çatlağı bulmak gibi."

Kitabı bitirdiğimdeyse güzel bir filmin sonuna gelmişim gibi hissettim. Hani bitirdiğinizde yüzünüzde bir gülümseme bırakan, keşke daha uzun olsaydı dediğiniz halde tam da kararında, karakterlere uygun bir şekilde bittiğini bildiğiniz filmlerden... 
Özetle bana ilaç gibi geldi. Güzel bir YA kitabı okumak istiyorsanız bence çok yerinde bir tercih olur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder