26 Temmuz 2015 Pazar

UYUMSUZ ||VERONICA ROTH


Kitabı incelemek ve satın almak için : Goodreads || D&R || Kitap Yurdu
*****
Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum,her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda.Dürüstlük,Fedakarlık,Cesurluk,Dostluk ve Bilgelik.

Her yıl belli bir günde bütün on altı yaşındakiler,hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.

Beatrice,hem ailesiyle kalmak hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez.

Bu nedenle kendisi dahil,herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler,kalp kıran ihanetler,kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!
*****





Öncelikle herkese merhaba :) Buraya yorum girmeyeli uzun bir zaman oldu ama harika bir kitapla geri geldim :)
Ben filmi izleyip okumaya karar vermiştim aslında.Filmi ne kadar çok sevmiş olsam da kitabı okumuş olmak çok daha harika şuan. Evet,filme hala bayılıyorum ama yine de filmi izlediğimde havada kalan şeyler vardı ama kitapla her şey tamamlandı ve bence şimdi her şey daha muazzam. Ben fazla fantastik kitaplar okumazdım aslında ya da hep ertelerdim. Ama yine de aralarında sivrilen kitaplar var benim için ve Uyumsuz Serisi de öyleydi. En sevdiğim kitaplar  arasında kesinlikle. 



•••••
Konuyu bence herkes filmden ya da kitaptan bir şekilde biliyordur artık ama yine de biraz bahsedelim. 
Kitaptaki düzene göre toplumun barışını sağlamak için insanlar eğilimlerine göre beş farklı topluluğa ayrılıyor: Fedakarlık,Cesurluk,Bilgelik,Dürüstlük ve Dostluk. 
16 yaşına gelen herkes yılın belirli bir zamanı düzenlenen seçim töreniyle topluluklarını değiştirmek veya doğduğu toplulukta kalmak arasında bir seçim yapmak zorunda."Kandan önce topluluk" deniyor ve topluluğunu değiştirip uyum sağlayamayanlar doğdukları topluluğa dönemiyor ve Topluluksuz'lardan biri oluyor. Seçim töreninden bir gün önce ise  onları yönlendirebilecek bir teste giriyorlar. Ana karakterlerimizden biri olan Beatrice yani Tris, fedakarlardan olarak doğmuş ama o topluluğa ait olamayan ve bunun farkında bir karakter. Teste girdiğinde ise sonuç belirsiz çıkıyor çünkü o bir UYUMSUZ. Aynı zamanda hem fedakarlığa,hem bilgeliğe hem de cesurluğa ait. Seçim günü geldiğinde ise her zaman farklılıklarıyla ilgisini çeken Cesurlar'ı seçiyor. Zorlu eğitimlere tabii tutuluyor ve eğitmenlerinden biri Dört.Ve her şey bundan sonra başlıyor. 
•••••
      Karakterlere gelirsem eğer; Dört yani Tobias fazlasıyla ince işlenmiş,muhteşem bir karakter.Bu seride en sevdiğim karakter tartışmasız Tobias ve devam kitaplarını okuduğumda da hala en çok seveceğim karakter olacağından eminim.İçinde her topluluktan bir şey barındırması beni kesinlikle etkiliyor. Tris'e gelirsem; Tris'in kararlı ve güçlü oluşu da benim için en büyük artılardan biriydi. Zayıf kız karakterleri hiç sevemiyorum çünkü. Tobias ve Tris'in Uyumsuz olmaları aslında beni en çok etkileyen şey. Ben kesinlikle hiç bir sınırlamaya uymayan karakterleri çok seviyorum✌️

     Ben vakit kaybetmeden serinin ikinci kitabı Kuralsız'a başladım bile. Onunda yorumunu bitirir bitirmez girmeye çalışacağım buraya. 

   Seriye henüz başlamadıysanız veya filmi henüz izlemediyseniz daha fazla vakit kaybetmemelisiniz bence. İzleyip okuduysanız ve yorumlarınızı benimle paylaşmak isterseniz çok mutlu olurum. Şimdiden keyifli okumalar ve iyi seyirler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder