9 Temmuz 2015 Perşembe

KEŞKE SENDEN NEFRET EDEBİLSEYDİM || LUCY CHRISTOPHER

Kitabı incelemek ve satın almak için : D&R || KitapYurdu || Goodreads

****
Ben seni görmeden önce sen beni gördün.
Bir kız:Gemma,havalimanında,ailesiyle tatile çıkmak üzere.
Gözlerinde öyle bir bakış vardı ki...
Bir adam:Ty,salaş,bronz tenli,olgun görünümlü,nedense tanıdık,gözleri buz gibi mavi.
Sanki beni istiyormuşsun gibi.
Kız ailesinden uzaklaşıyor.Bir anlığına.Adam onun kahvesinin parasını ödüyor.Ve içine ilaç atıyor.
Hem de çok uzun süredir.
Gemma ne olduğunu anlamadan Ty onu alıp götürüyor.
Kumlara ve sıcağa.
Boşluğa ve kimsesizliğe.
Hiçliğe.
Ve onu sevmesini bekliyor.
****
  Arka kapak yazısı bence konu için gayet yeterli ve kitap için çok önemli kısımlara da sahip :)

   Evet , kitabımız Gemma’nın Ty’a yazdığı bir mektup.Açıkçası ben mektup üzerinden yürüyen kitapları daha çok seviyorum çünkü bence mektup yazarken tamamen kendine dönersin,kendini anlatabileceğin en iyi şekilde anlatmaya çalışırsın ki bu kitaptaki gibi mektuplar daha da fazla duyguya dönüyorlar.Karakterler henüz kendilerine itiraf edemedikleri şeyleri mektupla itiraf edebiliyorlar ki bazen yazmanın söylemekten daha kolay olabileceğine de inanırım.Böylelikle mektubu yazan karakterimizi de en iyi şekilde çözümleyebiliyoruz.Ve ben duyguya biraz daha fazla dönüldüğünde kesinlikle daha büyük keyif alıyorum.



Bu kitabın benim için en sarsıcı yanı seçilen mekan oldu kesinlikle.
       ÇÖL!!!
    Yazarın zekasına hayran kalarak okudum ben kitabı.Durup baktığımda böyle bir kurgu için seçilebilecek en iyi mekandı bence.Düşünsenize; bir kızı kaçırıyosunuz,kesinlikle bulunmamanız,arkanızda herhangi bir iz bırakmamanız lazım.Nereye giderdiniz? Kabul,çöl asla aklınıza gelemeyecek bir yer ama işte tam bu yüzden harika bir mekan bu kitap için.
Ayrıca mekan Gemma’nın hislerini anlamak için de çok iyi bir fırsat.Çöl...Sizden başka hiçkimse yok.Gidebileceğiniz hiçbir yer yok.Gemma’nın çaresizliği her satıra işlenmiş.Çölün o sıcağı,kızıllığı,güneşin zaman zaman bakılamayacak kadar parlak oluşu... Tasvirler çok,çok kuvvetliydi.


    Ty,mavi gözlü yabancı...Ty ilginç bir karakterdi. Avustralya’da,Gemma’yı kaçırdığı Kum Çölü’nde çocukluğunun büyük kısmını geçirmiş ve çoğunlukla yalnız kalmış,hayatta kalmak için çok mücadele etmiş ve çöl ortamına ciddi anlamda uyum sağlayan bir karakter ve kesinlikle topraklarına aşık bir adam.Şehir hayatını,gelişmişliği sevmeyen,tüm bu gelişimin insanları sahteleştirdiğine inanan,asıl olanın doğaya,toprağa dönmek olduğunu düşünen bir adam.Ve Gemma’yı gerçekten çok uzun bir süre önce takip etmeye başlamış,hakkında her şeyi öğrenmiş,çevresindeki herkesi tanımış.Planlarını uzun zaman önce yapmış,zamanla çöle ahşap binalar inşa etmiş,ihtiyaçları olacak her şeyi o ortamda sağlamış oldukça kararlı bir adam.Her şeyi tamamladığında Gemma’yı kaçırıyor ve ortama uyum sağlamasını,onu sevmesini  bekliyor.

    “Hapsedilmiş,alıkonmuş,kapatılmış,kuşatılmış,tutsak edilmiş,esir alınmış,kaçırılmış,zorlanmış, tıkılmış, kilitlenmiş,incitilmiş,çalınmış...” Gemma kitabın bir yerinde kendini böyle tanımlasa da tüm o çaresizliğe rağmen hala umudu olan kesinlikle çok güçlü bir karakterdi.

   Aslında ben daha farklı bir son bekliyordum.Olayın buralara geleceği belliydi,evet ama bunun oluşunu daha farklı tasarlamıştım. Çünkü bu şekilde çok açık ,biraz da yetersiz kaldı bana göre. Konuşulmayı, açıklığa kavuşmayı bekleyen gereken şeyler vardı .Gemma açısından olaya yeterince iyi bakabiliyoruz ama Ty için biraz daha fazla şeyi öğrenmeye ihtiyacımız vardı.Ve ben Gemma’nın kararını yerinde buldum Ty konusunda çekimser kaldım,sevmeli miydik ben de tam emin olamadım.Bu kararı verebilmek için biraz daha şeyi öğrenmeye ihtiyacımız vardı.İkinci bir kitap olsa çok çok daha iyi olur gibi.Ama yine de,tüm bu blirsizliğe rağmen oldukça etkileyiciydi.



Okuduysanız,yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim. Mutlu günler :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder