20 Ekim 2020 Salı

Şahane Bir Ölüm || Sarah J. Schmitt

 Kitabı incelemek için: Goodreads

***

On yedi yaşında olan RJ her zaman istediğini elde etmiştir. O yüzden, yanlışlıkla bir Ölüm Meleği tarafından öldürüldüğünde, öteki taraftan birileri RJ’i diriltse iyi eder, yoksa işler karışacaktır.

RJ ölümlü hayatına geri dönme isteğini dile getirir getirmez kendisini öteki tarafta dönen güç savaşlarında bir piyon olarak bulur. Ona sunulansa ya lobide kalıp asıl ölüm gününün gelmesini beklemek ya da hayatının dönüm noktalarını değiştirerek kendisini kurtarılmaya değer bir insan haline dönüştürmektir. RJ değişimi denemeye karar verir, sonuçta geleceğini değiştirmek ne kadar zor olabilir ki?

***

Konusunu okuduğumda çok farklı gelmiş, inanılmaz ilgimi çekmişti kitap. Başladığım andan itibaren de işin sonunun nereye varacağını merak ederek okudum ve daha ilk sayfasında kitabın içine girebildiğimi hissettim ve tahmin edeceğiniz gibi son ana kadar inanılmaz keyifli bir okuma süreci oldu benim için.

Yani gerçekten de sırf ölmek için mi doğduk?” diye sordum.
Gideon başını hayır anlamında salladı.
“Nedir sebep o halde?”
“Herkesin öğreneceği şeyler, bir de öğreteceği şeyler var. Bu ikisini yaptığında hayatının amacını yerine getirmiş olursun ve eve dönme vaktin gelir.”
“Cennet ve cehennem neden bu kadar abartılıyor o zaman? Eğer dünyaya bir amacı yerine getirmek için geliyorsa insan, yukarı mı aşağı mı gideceği konusunda niye böyle gereksiz bir heyecan var?”
“Çünkü herkes öğrenme ya da öğretme işini gerçekleştirmiyor. Yapmak için gönderildikleri şeyi ve yenilgilerini kabullenmezlerse de sonsuz huzura ulaşamazlar.”


Kitabımız, Cadılar Bayramı panayırında RJ’in bir yanlışlık sonucu ölmesi ile başlıyor. Falcı kadının kendini kurtarma çabası ve Ölüm Meleği Gideon’un hatası RJ’in hayatını sonlandırıyor. Fakat tabii ki RJ bu hatayı canıyla ödemek istemiyor ve yaşamına geri dönmek için ortalığı birbirine katıyor. Böylece öteki tarafta bir karmaşa ve güç savaşları başlıyor. Nihayetinde de RJ’e iki seçenek sunuluyor ve RJ’in hayatına dönme çabası böylece başlamış oluyor.

“Kesin şunu!” diye bağırdım. “Bu hiç adil değil, siz de biliyorsunuz. Geçmişimin yeterince iyi olmadığını düşünüyorsunuz diye geleceğimi silemezsiniz.” Sal yanımda dikilmiş, beni geriye çekmeye çalışıyordu ama silkinip kurtuldum ondan. Onun işi, kaybedeceği belli kimseleri savunmaktı anlaşılan. “Sadece beş dakika içinde benim var olmayı hak etmediğime karar veremezsiniz siz.”
Kitap başından itibaren eğlenceli bir şekilde ilerliyor. Fakat bunun yanında verdiği mesajlarla da fazlasıyla düşündürüyor. Önemsenmeyecek kadar basit görülen olayların nelere sebep olabileceğini, bir olaya en ufak bir etkinin ne kadar fazla hayata tepki vereceğini, yaptığımız her şeyin sorumluluğunu kabul etmenin gerekliliğini anlatan çok güzel bir kitaptı Şahane Bir Ölüm. Böyle büyük mesajları böyle ince ve eğlenceli veriyor olması da çok güzeldi.
Kitabın sonu beni çok hazırlıksız yakaladı ama düşününce, böyle beklenmedik bir sonun ne kadar RJ’e göre olduğunu da görebiliyorum. Tam da RJ’e göre bir son olmuştu.

Yaptığın her şeyin bir sonucu var. İyi, kötü, orta; daima ödenecek bedeller var. Soru şu: Kim ödüyor? Kimi zaman doğru seçimi yapmak, o sırada sana önemli gelen bazı şeyleri kaybetmek anlamına gelir.

Her şeyiyle kalbime dokunan, çok güzel bir kitap okudum. Yazarın anlatımını, kitabın akıcılığını çok sevdim. Bence sizler de bu kitaba bir şans vermelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder