4 Ağustos 2020 Salı

Son Başlangıç || Lauren James

Kitabı incelemek için: Goodreads

***
ZAMANSIZ BİR AŞK DÜNYAYI YOK EDEBİLECEK BİR SIR

On altı sene önce bir skandal dünyayı sarstı ve Katherine ile Matthew ortadan kayboldu.

Şimdiyse Clove Sutcliffe onları bulmakta kararlıydı.

Fakat ikilinin sırrını ortaya çıkardığında dünyayı yok edebilir ve hayatının aşkı Ella’yı sonsuza dek kaybedebilirdi…

***


İlk kitabı okumamın üzerinden yıllar geçmiş ama bu kitaba başladığımda hiçbir zorluk yaşamadım. İlk kitabı çok fazla sevdiğimden devam kitabıyla bozulursa diye çekindiğim için bu kadar erteledim aslında.🙊 Ama korktuğum gibi olmadı, mutluyum.💃🏻
Son Başlangıç, ilk kitaptan 16 yıl sonrasında başlıyor ve bu kez olayları Kate ve Matt’ten değil, ilk kitabın son anında seriye dahil olan Clove’un gözünden okuyoruz. Ne yalan söyleyeyim, bu beni bir miktar üzdü. Sonuçta Matt ve Kate benim ilk göz ağrılarımdı, Clove da olsa onların yerine başkasını kabul edemem.
Clove 16 yaşında olmasının getirdiği aşırı ergenliğiyle başlarda beni biraz sinirlendirdi açıkçası. Evet, aşırı zeki bir karakterdi ve bu durumu gerçekten çok sevdim ama demek ki bu kadar zeki olmak da ergenlik saçmalıklarına karşı koymak için yeterli değilmiş, onu görmüş oldum.😂
Kitabın, hatta serinin inanılmaz bir kurgusu var, gerçekten. İlk kitapla birlikte aklımda kalan soru işaretleri cevaplarını burada buldu gerçekten. Ben zaten zaman yolculuğu temalı kitaplara bayılıyorum, bu seride de beni ilk çeken oydu. Zaman yolculuğunun akıl almaz karmaşıklığını okumayı seviyorum.🙊 Bu kitapta da gerçekten aklımın karmakarışık olduğu, algılamakta güçlük çektiğim anlar yaşadım ama bu beklediğim bir şeydi ve tersi olsa kitabı sevemezdim bence.😂
Kitabın kurgusu kadar iç tasarımı da bahsedilmeyi hak ediyor bence. Ben ilk kitabı okurken de buna hayran kalmıştım, yine aynısı oldu. Söz konusu olan belgeler, haritalar, çizimler, notlar, mektuplar, mesajlaşmalar her şey o kadar güzel düşünülmüş ve aslına uygun bir şekilde kitaba yerleştirilmiş ki, çok sevdim gerçekten. Yine her sayfaya işlenen zaman çizgisi de çok güzeldi.
Clove& Elle ilişkisine gelirsem, biraz havada kaldı sanki. Yani Elle, kitaba bir anda dahil oldu ve biraz oldu bittiye geldi sanki, ben pek duygu göremedim bu konuda. Açıkçası bunu görmek isterdim kitapta.
“Zaman yolculuğu örgü örmek gibidir. Daha önce gelenlerin üstüne inşa etmeniz ve güzel nir şeye dönüşene kadar iplikleri birbirine örmeniz gerekir.”

Ve ben Kate ve Matt’i kesinlikle daha fazla görmek isterdim. Tamam, zaman yolculukları sırasında onları görebiliyoruz ama bu bana yeterli gelmedi. Kitabın sonu ise biraz eksik kaldı benim için. Kate, Matt ve Clove arasındaki ilişkinin nasıl ilerlediğini görmek isterdim.💔
Ama bu eksiklerin dışında oldukça hızlı okunan, kurgusu zekice işlenmiş güzel bir kitaptı benim için ve ilk kitaptaki boşlukları doldurduğu için güzel bir devam kitabıydı. Zaman yolculuğu temalı kitapları seviyorsanız, bu seriye şans verebilirsiniz bence.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder