27 Ağustos 2020 Perşembe

Kargalar Meclisi || Leigh Bardugo

Kitabı incelemek için: Goodreads
***
İntikam duygusuyla yanıp tutuşan bir mahkûm. Bahis düşkünü bir keskin nişancı. Ayrıcalıklı hayatını geçmişte bırakan bir kaçak. Hayalet ismiyle tanınan bir casus. Hayatta kalmak için sihir kullanan bir cellat. Ve hepsini bir araya getiren kaçış uzmanı bir hırsız.
6 Tehlikeli serseri
1 İmkansız görev
Bu ekip büyük bir felaketi önleyebilecek tek seçenek, tabii önce birbirlerini yok etmezlerse.
***


Grisha Serisi, her ne kadar kalbimi kırmış olsa da, çok sevdiğim serilerden biri olmuştu. Kargalar Meclisi için daha büyük bir beklentideydim açıkçası ve beklentilerimin tamamen karşılandığını düşünüyorum.💃🏻💃🏻
Ravka’da olamamak bir miktar burukluk verse de, yeniden Grisha evreninde olmak güzeldi.💖 Grishalar’ın yaşadığı zorlukları görmek çok üzdü orası ayrı. Alina bu yapılanları görüp vicdan azabı duymuştur umarım, Çöküş ve Yükseliş’te kalbimizi söküp almasaydı her şey çok farklı olabilirdi çünkü.😞
Fjerdalılar’dan diğer seriyi okurken de nefret etmiştim ama burada Grishalar’a yaptıkları... nefret etmenin de ötesine geçtim diyebilirim.
Kitabın ilk birkaç bölümü biraz karmaşık gelmişti doğrusu. Çünkü ben bu kadar çok karakter olduğunda ve her birinin bakışından bölümler okuduğumuzda hikayeden biraz kopuyorum ve pek keyif alamıyorum ama ilk birkaç bölümü atlayıp karakterleri tanıdıktan sonra inanılmaz güzel ilerledi. Ve bu karakterleri gerçekten çok sevdim. Tamam, Matthias’a kitabın büyük kısmında çok kızdım, sonunda o da toparladı biraz ama sevgimi tamamen kazanabilmesi için ikinci kitapta biraz çabalaması gerekecek.😏

Kaz arkasına yaslandı. "Bir insanın cüzdanını çalmanın en kolay yolu nedir?"
"Boğazına bıçak dayamak?" diye sordu Inej.
"Sırtına silah dayamak?" dedi Jesper.
"İçkisine zehir katmak?" diye önerdi Nina.
"Hepiniz iğrençsiniz," dedi Matthias.
Kaz gözlerini devirdi. "Bir adamın cüzdanını çalmanın en kolay yolu ona saatini çalacağınızı söylemektir. Dikkatini çeker ve istediğiniz yere yöneltirsiniz."

Kaz Brekker için konuşmama pek gerek yok aslında. İçindeki o yaralı çocuğu da, kendine güvenmekte sınır tanımayan ve inanılmaz derecede kıvrak zekalı adamı da çok sevdim. Daha kitabın başında kalbimi çalmıştı, tam olarak nasıl oldu fark edemedim bile. Okuyanlar bu konuda ne kadar uzman olduğunu çok iyi bilir.😂 Ama ikinci kitapta umarım duygularını daha fazla açığa vuran bir Kaz okurum ve Leigh yine kalbimi kırmaz. Potansiyeli inanılmaz yüksek Inej ve Kaz hikayesinde güzel şeyler okumak istiyorum.❤️
"Duanı istemiyorum," dedi Kaz.
"Ne istiyorsun öyleyse?"
Eski yanıtlar hemen aklına geldi. Para. İntikam. Jordie'nin kafamın içindeki sesinin sonsuza dek susmasını. Fakat içinde farklı bir yanıt oluştu; şiddetli, ısrarcı ve nahoş. Seni, Inej. Seni.

Nina ve Inej’i de çok sevdim ayrıca. Böylesine güçlü iki kadını okumak çok güzeldi ve kurdukları arkadaşlığı da çok sevdim.
Grisha Serisini her ne kadar sevsem de karakterler açısından bu kitabın çok gerisinde kalıyor. Karanlıklar Efendisi’ni çıkardığımızda geriye bir şey kalmıyor benim için. Fakat burada neredeyse hepsini çok fazla sevdim. O yüzden aşırı mutluyum.
Kitap inanılmaz bir yerde bittiği için de bir an önce devam etmek istiyorum.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder