4 Ağustos 2020 Salı

İsimsiz Kız || Greer Hendricks & Sarah Pekkanen

Kitabı incelemek için: Goodreads
***
Soru #1: Suçluluk duymadan yalan söyler misin?

Soru #2: Sevdiğin birini hiç incittin mi?

Soru #3: Verilen ceza her zaman işlenen suçla doğru orantılı mıdır?
Masum birkaç soruyla başlayan araştırma, zaman geçtikçe bambaşka bir hâl almaya başlar.

Dr. Shields’ın saplantılarıyla yönlendirdiği deney, Jessica’nın hayatının kontrolünü ele geçirmiştir.

Jessica artık neyin gerçek olduğunu, kime güvenmesi gerektiğini bilememektedir. Her şeyden habersiz para kazanmak için girdiği masum bir araştırma, onu kıskançlık ve sahtekârlıkla örülmüş bir ağın en önemli parçası hâline getirmiştir.

Jessica’nın artık tek bir amacı vardır: Gerçeği ortaya çıkarıp bu oyuna son vermek. Ama bu, tahmin ettiği kadar kolay olmayacaktır.
 

***


Bu kitaba bayıldım. BAYILDIM!
Psikolojik gerilimin sonuna kadar hakkını veren harika bir kitaptı. Çok sevdim, çok!
Kitabımız, profesyonel bir makyöz olan Jess’in bir gün makyaj için evine gittiği müşterisinden bir ankete katılacağını ve bunu karşılığında da iyi bir ödeme alacağını öğrenmesi ile başlıyor. Ailesiyle birlikte maddi sıkıntılar içerisinde olan Jess de bunu fırsata çeviriyor ve Dr. Shields’ın ahlaki ve etik değerler konusunda yaptığı çalışmaya denek olarak katılıyor. Ve çalışmada sorulan sorulara aklına ilk gelen cevabı vermesi ve tamamiyle dürüst olması isteniyor. Aslında iki seans olacak görüşmeler Jess için geçerli olmuyor tabii ve çalışma, daha farklı bir şeye dönüşüyor. Ve buradan sonra işler iyice karışıyor.


“Her insanın hayatında, bazen kaderin cilveleri sonucu yaşanan ve alın yazısı inancının doğruluğunu kanıtlar gibi görünen dönüm noktaları vardır ve bu dönüm noktaları, insanın hayatını şekillendirip, sonraki yıllarda izleyeceği yoku belirler.
Bu dönüm noktaları tıpkı DNA gibi kişiye özeldir. Zaman zaman insanları parlayan yıldızlara çıkarır, bazen de korkunç bir bataklığın içine sürükler.”



Öncelikle yıllarca hiç kimseye anlatmadığı hatta kendine bile itiraf edemediği sırlarını böyle bir çalışmada belli bir aşamaya kadar yüzünü bile görmediği birine anlattığı için Jess’e inanılmaz sinirlendim. Dr. Shields’a böyle koşulsuzca güvenmesini anlayamadım asla. Tamam, hakkını vermek gerek, Dr. Shields karşısındakini manipüle etmede inanılmaz iyiydi, ama yine de insan biraz olsun şüphelenmez mi ya? Ve çalışmada görev aşamasına geçtiklerinde yine istediği her şeyi sorgulamadan yapması beni çok sinirlendirdi.
Dr. Shields’ın anlatımı ise bence kitabı psikolojik gerilim yapan en önemli etkendi. Kendinden bahsettiği kısımlarda bile üçüncü bir göz gibi anlatıyor olması, Dr. Shields’ın nasıl bir karakter olduğunu anlamamız için yeterliydi. Anlatımını okumak tüyler ürperticiydi bence. Bu da kitabın bu kadar etkileyici olmasını sağlamıştı bence. Ayrıca zekasına diyecek söz bulamıyorum. Ufacık detaylardan vardığı sonuçlar inanılmazdı.



Kitap başından sonuna kadar inanılmaz akıcıydı benim için. Hatta bir yerden sonra kendi okuma süreme bile tahammül edemedim, neler olacağını bir an önce okumak istedim.
Sonu ise benim için oldukça tatmin ediciydi. Sadece Noah konusunda biraz kırgınım.💔 Bu tarz kitapları okumayı seviyorsanız İsimsiz Kız’a mutlaka bir şans vermelisiniz bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder