29 Haziran 2020 Pazartesi

Bazıları Kalbini Dinler || Victoria Van Tiem

Kitabı incelemek için: Goodreads
***
O üzer.
O gider.
O hep uzak, o hep acı.
Yine de o.
İlle de o.
Hep o.

Bir ses böler tüm düşüncelerini. Bir ses. Ne cılız ne de susacak gibi. Umutsuzluğun sessizliğine eşlik ederken o hep konuşur! "Vazgeçme!" Olmaz, dersin. "Olur!" İstemiyorum, dersin. "İstiyorsun!" Sus, dersin. Sadece sus.

Tüm örselenmişliğine inat son çırpınışıdır yüreğinin sana söylediği. Bin defa söyler: Beni dinle Milyon defa: Asla aşktan vazgeçme. Son kez atacağını bilse bile: Onu seviyorsun.

***
“Oğlan kızla tanışır ama günün birinde yolları ayrılır. Ancak kaderin cilvesi onları yeniden bir araya getirir. Romantik komedinin tahmin edilebilir bir rota izlemesinin hiçbir önemi yoktur. Kalbimize dokunmayı başarır çünkü temelleri gerçeklerde gizlidir. Büyülü gerçeklerde...”
🎞💫🎞💫
Kitaptan bir alıntı kitabı ancak bu kadar güzel anlatabilirdi. Şimdi ben duygularımı nasıl yeterince anlatabilirim bilemiyorum.
Şu an kendimi pembe bir bulut gibi hissediyorum.💖 O kadar güzeldi ki... Kitabı ikinci kez okudum ve yine okuyacağımdan emin olduğum kadar yine böylesine çok seveceğimden de eminim.
Shane Bennett... Kalbimi erimiş bir pamuk şekere çevirdin!💖 Neden bu kadar güzeldin?
Alıntı kitabı ne kadar anlatsa da biraz daha detaya girmek çok daha güzel olacak bence. Böylelikle belki kitabı hemen alıp okumanızı sağlayabilirim.🙊


Kitabımız, 30 yaşına yaklaşmış ve bir romantik komedide görmeye alışkın olduğumuz hayalleri ve endişeleri olan Kensington’ın, işi ve geleceği için çok önemli bir sunuma hazırlandığı gün gelen bir arkadaşlık isteğiyle başlıyor. Bu istek tabii ki 7 yıl önce ayrıldığı, ilk aşkı ve ilk hayal kırıklığı olan Shane Bennett’ten geliyor. Olayın şokuyla farkında olmadan da isteği kabul ediyor. Sonrasında, o büyük sunum anı geldiğinde, sunumu yapacağı müşterinin Shane olduğunu öğreniyor. Evet, buraya kadar çok tahmin edilebilir ilerliyor ama inanın bana, tahmin edilebilir hiçbir şey bu kitap kadar güzel olamazdı.


Fakat her şey bu kadarla sınırlı kalmıyor. Shane romantik film temalı restoranı için Kensington ile çalışmak istiyor ve bir teklifte bulunuyor. İşini kaybetme korkusuyla ve de Shane’ye karşı koymaya çalışsa da koyamamasıyla, bu teklifi kabul ediyor ve Shane’in listelediği 10 filmin bazı sahnelerini canlandırmaya başlıyorlar.


Kensington romantik komedilere aşık bir kadın zaten, kitap boyunca yaşadığı her ana uygun bir filmden alıntı yapabiliyor, filmleri defalarca izlemiş ve hatta, repliklerini ezbere biliyor. Ve canlandıracakları filmlerin hepsi de daha önce Shane ile beraber izledikleri, en sevdiği filmler. Kensington filmlere ne kadar bağlıysa Shane de öyle, bu detayın güzelliğini atlamayalım. O da ezbere biliyor her şeyi.


Kensington, Shane ile ayrıldıktan sonra çok zor bir dönem yaşamış ve ister istemez daha güvenilir, daha planlı bir hayatın peşine düşmüş. Ailesinin ilgisizliğine rağmen onların onayı ve mutluluğu için çabalayan, kendi isteklerini görmezden gelen bir karakter zaten. Ve kitabın başında da ailesinin onayını kazanan Bradley ile nişanlı. Tahmin edeceğiniz üzere, Bradley sadece ailesini memnun edebilecek bir karakter. Ve inanın bana, ne Kensington’a uyuyor ne de onu hak ediyor. Kensington, Shane’in yeniden ortaya çıkmasıyla gerçekten ne istediğinin cevabını aramaya başlıyor ve bazı gerçekler de yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Kitap bu şekilde ilerliyor ve biz de Kensington’ın kalbini dinlemeye başlamasını, ne istediğini bulma çabasını okuyoruz.

“Öyle birdenbire ortaya çıkıp hayatımı beğenmediğini söyleme hakkına sahip değilsin, Shane.” Durup ona dikkatle baktım. “Sırf sen kayıp bir çocuksun ve düzgün bir hayat kurmak istemiyorsun diye başkalarını yargılayamazsın.”
“Çocuk değilim ben.” Shane bozulmuş gibiydi. “Ayrıca artık kayıp da değilim.”
Ne söyleyeceğimi bilemeden yürümeye devam ettim.
Shane bana baktı. “Hem bir düzen kurmayı istemediğimi nereden çıkarıyorsun? Elbette ki istiyorum. Ama sırf bunun için bana uymayan biriyle beraber olamam.”
Kısa bir an için göz göze geldik. “Neredeyse otuz yaşıma geldim ve bana hiç yalan söylememiş, beni terk etmemiş ve benimle evlenmek isteyen birini seviyorum. Üstelik ailem de seviyor onu, ne olmuş yani? Ben de bir aile kurmak istiyorum artık.” Kanala doğru bakarak neredeyse kendi kendime, “Ne diye bekleyeyim ki daha?” diye sordum. Güçlükle yutkundum. Böyle bir şey sorduğuma inanamıyordum.
Shane ileri doğru bir adım atıp önüme geçerek beni durdurdu. O sıcacık, bakır rengi gözleri derin derin bana baktı. “Beni beklemelisin, Kensington. Beni.”


Aslında kaybedilen yılları okuduğumda karakterlere sinirlenir ve çok üzülürüm. Ama burada ne Kensington’a ne de Shane’e bir an olsun kızamıyorum bu konuda. Evet, keşke böyle olmasaydı ama ikisinin de o an için pek fazla şansları yoktu.

Gözyaşlarımı silip boğazımı temizledim ve Shane’in mumları yakmasını izledim. İki, dört, altı... “Yedi mi? Sadece yedi mum mu koydun?”
Gözlerinin altın rengi bana bakarken parıldadı. Yanıma yaklaşıp yumuşak bir tonda, “Sadece yedi doğum gününü kaçırdım,” dedi.


Shane tam anlamıyla harika bir karakterdi. Kitaba dahil olduğu an ona aşık olduğumu söylememe gerek yok bence.🙊😍 Evet, belki geçmişte biraz daha ısrarcı olmalıydı, biraz daha çabalamalıydı ama yeniden geldikten ve Kensington için savaşmaya başladıktan sonra bunu öyle güzel telafi etti ki... onun hakkında söyleyecek tek bir olumsuzluk bile yok. Canlandırdıkları sahnelerle Kensington’un kendini keşfetmesini sağlayıp ondan sonra ona gelmesi için sabırla beklemesi, sahneler için yaptığı onca hazırlık, seçtiği sahnelerin güzelliği, bulundukları duruma inanılmaz derecede uyması... hepsi harikaydı! Sahneleri canlandırdıkları bölümler en eğlenceli, en güzel kısımlardı kitapta.🥰❤️ Özellikle de kitabın sonundaki sahne... ilk kez okuduğumda da, şimdi de eriyip gittim.🤤 Kitabı hem okuyup hem de izliyormuşuz gibi hissetmek harikaydı.❤️

“Romantik komedilerde çok tatlı, çok masum bir şeyler var. Dünyada her şey her zaman çok anlamlı olmayabilir ama iyi bir romantik komedide her zaman mutlu son vardır. Kız her zaman doğru adamı bulur. Onu gerçekten anlayan adamı...”

Ayrıca bu 10 filmin dışında da pek çok filme gönderme var kitapta. Kensington ile birlikte listemi yeniden çıkardım ve en kısa zamanda izlemediklerimi izlemeye çalışacağım.💖 Romantik komedileri izlemeyi ve okumayı seviyorsanız mutlaka bu kitabı da okumalısınız bence.❤️


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder